
מבוא
האתר מאפשר מעקב אחר ההוצאות וההכנסות שלכם, תוך מתן אפשרות לחלוקה לפי פרוייקטים, כך שאתם יכולים לעקוב אחר
הכספים של העסק שלכם (או כמה עסקים שלכם ללא הגבלה) במקום אחד ביחד עם התקציב הביתי.
זה גם מתאים למי שמנהל פרויקטים צדדיים, כמו ועד בית, או קופת הכספים של הבית הכנסת וכו'
בעזרת האתר תוכלו בעז"ה לעשות סדר בכספים:
לדעת בדיוק כמה העסק שלכם מרוויח
לדעת בדיוק מהן הוצאות הצריכה של הבית
לדעת בדיוק איפה הכסף
לדעת בדיוק את מאזן החובות והנכסים שלכם
להפריד בין העסק לבית
לנהל קופות נפרדות (ועד בית, קופות צדקה, כסף לחתונות ילדים וכו')
להוציא דוחות מסודרים
אני רוצה להקדים עם הסבר קטן של לוגיקה פשוטה, בשביל שנוכל להבין איך בעצם 'עובדת' מערכת הכספים שלנו.
מה זה 'הוצאות?'
כשאני קונה לחם במכולת, קורה כאן שני דברים במקביל:
הוצאה - קניתי לחם, ובעצם 'התחייבתי' לשלם 10 שקל למכולת
תשלום - ברגע ששילמתי, מצד אחד זה קיזז את החוב למכולת, ומצד שני זה 'צימק' לי את הארנק ב10- שקל.
ולכן בקניה במכולת, בגלל ששני הדברים האלה קורים ביחד, נקרא לזה 'הוצאה ותשלום'.
אבל יש הוצאות שלא משולמות מיידית, וזה מאוד מקובל בעסקים שמקבלים אשראי מספקים. ואז מה שקורה שבעת שמושכים
את הסחורה או מקבלים את השירות, יש 'הוצאה' שיוצר חוב לספק, ולזה נקרא 'הוצאה'.
אח"כ כשמשלמים מקוזז החוב. ולזה נקרא 'תשלום'.
ומה קורה אם אני מלווה כסף לחבר? זה 'תשלום' שאני משלם כסף לחבר שלי, בלי 'הוצאה' דהיינו ללא תמורה. מה שיוצר לי
'זכות' מול החבר שקיבל את הכסף.
להשלמת הנושא, גם במסמכים חשבונאיים, כשאני מקבל 'חשבונית מס' זה מעיד על ההוצאה שהיתה לי, ומסמך קבלה מעיד
ששילמתי. ואם שילמנו במעמד המכירה, נקבל מסמך בשם 'חשבונית מס קבלה' שכולל את שני התנועות, הוצאה ותשלום.
ומה זה הכנסות
אותו דבר בדיוק תהיה הלוגיקה בהכנסות, רק הפעם זה הפוך.
נניח שאתה סופר סת"ם ומכרת מזוזה ב500 שקל ושילמו לך במקום. זה נקרא 'הכנסה ותקבול' (תקבול מלשון קבלת כסף).
אבל אם עדיין לא שילמו לך, ז"א שהיתה לך 'הכנסה' בלבד, מה שיוצר לך זכות אצל הלקוח.
ברגע שהלקוח שילם לך, זה בעצם מקזז מהחוב שהיה ללקוח אצלך, ולזה נקרא 'תקבול'.
חובות
ברגע שהסברנו איך 'עובדת' המערכת של הכסף, די פשוט להבין איך נוצרת 'חוב' או 'זכות' לאחרים. כי תמיד זה כתוצאה
מאחד מארבעת התנועות שהזכרנו (הוצאה, הכנסה, תשלום, תקבול) כשהוצאה או תקבול גורמים לכם חובה מול הזולת,
והכנסה או תשלום גורמים לכם זכות מול הזולת
תזרים
המשמעות של תזרים הוא, כסף בפועל שנכנס ויצא, בלשוננו, תשלום או תקבול. כי גם אם הרווחתי הרבה, אבל בבנק רואים
רק כסף שקיבלתי, ואם לדוגמא הלוותי את הכסף למישהו אחר, למרות שעכשיו יש לי 'זכות' אצל הלווה, אבל מבחינה תזרימית
נוצר תנועה שלילית בלבד.
רווח או הפסד
שאנו באים לבדוק כמה הרווחתי, לא נוכל לראות את זה בבנק, מכיון שיש כסף שהרווחתי וזה נמצא עדיין אצל לקוחות, או גם
להפך, כסף שהפסדתי, אבל בבנק יש כסף, (מאתמול, או מהלוואה...) ולכן מה שמשפיע על השאלה אם הרווחתי או לא, זה שני
התנועות הכנסה והוצאה.
אחרי שהבנו את הלוגיקה, בואו ונסביר לכם איך מעדכנים את זה בתוכנה.
אז איך מתחילים?
במדריך נפרד כאן